مقالات آرشیو خبر ها
از میرالم چه توقعاتی باید داشته باشیم؟

از میرالم چه توقعاتی باید داشته باشیم؟

یوونتوس از تازه وارد تابستانی اش چه انتظاری می تواند داشته باشد؟ از بین همه ی چیزهایی که از او می دانیم ، مثلِ بی نقصی ضربات آزاد، دیدِ بلامنازع و گل و پاس گل های تضمینی …

 

انتقال میرالم پیانیچ ار رم با قراردادی 5 ساله باعث شد تا استعدادی کاملا ثابت شده و بی کران از میان هافبک های فوتبال ایتالیا به جمع سیاه و سفیدپوشان بیاید.

 

 

قبل از اینکه نگاهی جزئی به رکوردها و آمار پیانیچ در طول حضورش در متز، لیون و رم بیندازیم، چند عدد از دوران حضور 5 ساله ی او در پایتخت ایتالیا برای نشان دادن حد بالای بازی و قدرت خلاقیت شگفت آور او که حالا در لیست بازیکنان ماست، کفایت می کند.

 

در 3 سال اخیر هیچ بازیکنی در سری آ بیشتر از پیانیچ پاس گل (28) نداده است و هیچ هافبکی هم نتوانسته هم پاس گل و هم گل هایش را در فصل 2015‐2016 سری آ مثل او دو رقمی کند. (12 پاس گل و 10 گل) ‌این بازیکن بوسنیایی تنها کسی که در 3 فصل پیاپی 10 بار یا بیشتر برای هم تیمی هایش گلسازی کرده است.

 

این هافبک خوش نقش در حالی قدم به تورین گذاشت که یه عنوان یکی از خطرناک ترین بازیسازیهای اروپا برای خود شهرتی دست و پا کرده است، آوازه ای که نه تنها به خاطر توانایی موقعیت گل ساختن از هیچ چیز، بلکه از این واقعیت که او می تواند با یک پاس، بازی را به شدت آسان تر از آنچه هست نشان دهد.

 

بهترین پاسور ۳ فصل اخیر سری آ‌ ، حالا در لباس راه راه مشهور ما دلربایی خواهد کرد

 

چنین تاثیری، ثمره ی کیفیت بلامنازع او در باز کردن دروازه از روی ضربات ایستگاهی است، کاری که برابر کارپی، امپولی، تورینو، بایر لورکوزن و یوونتوس خومان انجام داد، اما اشتباه است که از پیانیچ تنها به عنوان یک کاشته زن یاد کنیم. او با کنترل توپ های ابریشم گونه و توانایی مثال زدنی در ارسال پاس های متنوع، تکنیک لازم برای شکافتن خط دفاع حریف در هر جایی از یک سوم دفاعی حریف را دارد نمونه ی بارز این پاس ها را می توان در پاس گل استثنایی او به استفان الشراوی در آخرین بازی فصل درماه می برابر میلان دید.

 

پیانیچ توانایی خوبی هم در دریبل کردن دارد، که اولین بار وقتی که بازیکن جوانی در تیم متس فرانسه بود چشم ها را گرفت او بعد از اینکه به عنوان یک نوجوان از تیم شیفلانژ لوکزامبورگ به فرانسه آمده بود در این تیم در سن 17 سالگی در سال 2007، اولین بازیش را انجام داد.

 

دقیق ترین کاشته زن ۳ فصل اخیر اروپا ، به سرزمین بهترین کاشته زن  های تاریخ خوش آمدی!

 

بازی های شجاعانه میرالم باعث شد که برای انجام یک بازی دوستانه برابر بلغارستان در آگوست 2008 به جوان ترین بازیکن دعوت شده به تیم ملی کشور تبدیل شود. او در اولین فصلش در لیگ یک به قدری چشم گیر عمل کرد که توجه مسئؤلان لیون رابه خود جلب و آنجا مکانی برای شکوفایی و فرصتی برای رسیدن به قله ها بود.

 

او به خصوص در اروپا تاثیرگذار بود و در فصل 2009‐2010 یکی از عوامل اصلی رسیدن لیون به نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 20092010 بود، او 5 بار در این رقابت ها گلزنی کرد که یکی از آنها گل حساس و تعیین کننده اش در یک هشتم نهایی به رئآل بود که بازی را مساوی کرد.

 

مهم ترین گلی که میرالم در اروپا زده است ، در ۱۹ سالگی ، مقابل رئال! 

 

بعد از انجام 122 بازی در لیگ فرانسه، پیانیچ تصمیم گرفت که دوران حرفه ایش را در سری آ‌ ادامه دهد، آس رم در آگوست 2011 او را فراخواند. او از همان اولین روزها خودش را به عنوان یکی از بازیکنان اساسی در پایتخت مطرح کرد و بازیکن کنونی یوونتوس بهترین فصلش در سری آ‌ را در رقابتی که با سومی تیم رم تمام شد به نمایش گذاشت.

 

اگر گمان می کنید آمار هجومی پیانیچ تنها در مقایسه با هافبک های سری آ‌ فوق العاده است  ، سخت در اشتباهید!

 

گل و پاس گل هایش به کنار، میرالم از لحاظ موقعیت سازی با 2.42 نسبت به متوسط هافبک های سری آ 0.98 ، فاصله ی قابل تاملی دارد، از لحاظ پاس های موفق رو به جلو (55. 58 در برابر 28.58 ) و همچنین متوسط پاس در عمق (0.55 برابر 0.12) ‌ و شوت های در چارچوب (0.82 مقابل 0.32 ) ‌ میرالم  کم نظیر بوده است.

 

ترجمه از : Juventus.com، با اندکی اضافات


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: